دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دانشنامه دفاع مقدس پشتوانه راهبردی فکری و معنوی برای نسل های

اراک – ایرنا – فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دانشنامه دفاع مقدس پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده است.


سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی عصر پنجشنبه در نشست بررسی مداخل دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: مردمی کردن دفاع مقدس یکی از ابتکارات مهم حضرت امام(ره) بود و بسیج مردمی توانست بزرگترین حماسه را رقم بزند و مردم در پیشبرد دفاع مقدس جایگاه خود را پیدا کردند و امروز در گام دوم باید مردم در پیشبرد اهداف انقلاب نقش آفرینی کنند.


وی ادامه داد: دفاع مقدس علاوه بر اینکه انقلاب اسلامی را به تثبیت رساند موجب حکمفرما کردن امنیت در کشور شد بنابراین دفاع مقدس نقطه قوت و برجسته ملت ایران است و دشمن از این جهت به آن حمله می کند، چراکه تخریب و زیرسوال بردن نقاط قوت در انقلاب از اهداف دشمن در جنگ شناختی است.


سردار کریمی با تاکید بر اینکه پیاده سازی الگوی دفاع مقدس در همه بخش ها مهمترین نیاز گام دوم انقلاب است ، گفت: نقش آفرینی مردم در بخش های مختلف تحول آفرین است و دفاع مقدس الگوی کارآمد در این راستا است و پژوهش در دفاع مقدس که به نظریه پردازی و گفتمان سازی منجر شود باید در دستور کار قرار گیرد.


وی اظهار داشت: پژوهش در دفاع مقدس علاوه بر اینکه از تحریف و فراموشی آن جلوگیری می‌کند موجب عملیاتی شدن این الگو برای نسل جوان خواهد شد و پژوهش در دفاع مقدس باید جدی گرفته شود.


فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی یک فعالیت پژوهشی عمیق است،گفت: این مجموعه پشتوانه راهبردی، فکری و معنوی برای نسل های آینده خواهد بود و دانشنامه دفاع مقدس گامی موثر برای تبدیل شدن فرهنگ دفاع مقدس به گفتمان عمومی است.


سردار کریمی بیان کرد: خروجی فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس نهادینه سازی این فرهنگ نجات بخش در همه بخش های جامعه است و این مسئله باید در مدارس و دانشگاه ها بیشتر نمود داشته باشد و نیازمند به کارگیری همه ظرفیت ها همراه با ابتکار و خلاقیت است.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: دفاع مقدس هویت ملت ایران و ذخیره ارزشمند ملت ایران برای نسل های آینده است و ویژگی برتر ملت ایران در همین هویت ارزشمند آن است و باید به عنوان افتخار ثبت و ضبط شود و سند انقلابی گری ملت ایران در دفاع مقدس نهفته است.


سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان روایتی عالمانه و نه احساسی، مستند و نه گمانی، مستدل یعنی مطابق با عقل و منطق است و در روند تهیه این مجموعه پژوهش‌های انجام شده دارای معیار هستند و مورد اتکا و توافق پیشکسوتان و فرماندهان قرار می گیرند.


وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس دارای ادبیات غنی و رویکرد عمیق تحلیلی دفاع مقدس و جبهه مقاومت است، گفت: در این راستا یک روش خاص تخصصی و پژوهشی با کمک فرماندهان، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تدوین شده و این پژوهش ها علاوه بر اینکه در دانشنامه مورد استفاده قرار می گیرد در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان از اهداف دیگر دانشنامه دفاع مقدس است تا این عزیزان در این مسیر بتوانند گنج دفاع مقدس و مقاومت را بهتر بهره برداری کنند و در اختیار نسل های آینده قرار دهند.


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اهمیت جمع آوری مداخل در دانشنامه بیان کرد: مداخل تکیه گاه و عمود دانشنامه هستند و جایگاه مهمی در تدوین و اعتبار بخشی دانشنامه دارند و به همین جهت جمع آوری و تدوین مداخل از حساسیت ویژه ای برخوردار است و طی سه سال گذشته سعی شده به کلیه موضوعات مرتبط با دفاع مقدس استان به طور ویژه پرداخته شود.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما