دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سرعت در اجرای طرح توسعه پایانه مرزی دوغارون ضروری است

مشهد-ایرنا- معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: اجرای هر چه سریعتر طرح جامع توسعه پایانه مرزی دوغارون و توسعه زیرساختها در این گذرگاه مرزی مورد تاکید است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،  علیرضا بیگدلی در پایان سفر خود به افغانستان و هنگام عبور از گذرگاه مرزی اسلام قلعه – دوغارون و ورود به ایران افزود: تامین زیرساخت های مرزی برای تسهیل متقابل تردد اتباع، بازرگانان و خودروهای تجاری و ترانزیت در مرز دوغارون ضروری است.


وی اجرای طرح پایانه مرزی دوغارون در سمت افغانستان را لازمه ارتقای تجارت دو کشور به سطح مطلوب دانست و گفت: تکمیل این طرح موجب تکریم عابرین به ویژه رانندگان کامیونها و دست اندکاران امر تجارت بین دو کشور می شود.


در این بازدید که مدیران دستگاهای مستقر در مرز زمینی دوغارون حضور داشتند از درب ورود و خروج کامیونی، دستگاه‌های ایکس ری مسافری، محوطه ها و پارکینگ های پایانه، محوطه ترانشیپمنت کالا، سالن مسافری و تجاری پایانه و تسهیلات عبور و مرور زائران اربعین بازدید شد.


                                                         معاون وزیر امور خارجه: سرعت در اجرای طرح توسعه پایانه مرزی دوغارون ضروری است


همچنین  در این بازدید روند اجرایی تشریفات اداری و راهکارهای تسهیل و رفع موانع و چالش‌های فراروی تبادلات تجاری نیز مورد بررسی قرار گرفت.
پایانه مرزی دوغارون از جمله مبادی مهم هم‌مرز با کشور افغانستان است که عمده کالاهای بازار استان هرات از مسیر این گذرگاه تأمین می‌شود.
عمده فعالیت پایانه مرزی دوغارون در حال حاضر شامل تردد روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون است.


گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد.


شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.


سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.


خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و شهرستان های تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و خواف این استان در نوار مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارند.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما