دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

نماینده مجلس اراده ایران بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مجلس اراده قوی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اقتصادی دنیا به ویژه با کشورهای آفریقایی دارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم عزیزی، روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری کشور موریس با مسئولان و فعالان اقتصادی فارس در شیراز افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس و کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی نیز گام‌های خوبی در جهت گسترش این همکاری‌ها برداشته‌اند.
وی ادامه داد: با توسعه روابط دیپلماتیک و تقویت هیات‌های تجاری می‌توانیم گام‌های موثری در جهت این اهدف بزرگ بداریم.
او اظهار داشت: همچنین می‌توان با تاسیس دفاتر نمایندگی و توسعه ارتباطات بین بانکی و رفع موانع قراردادی گامی موثر در این جهت برداشت.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که اراده جدی هیات تجاری و اقتصادی کشور موریس و اتاق بازرگانی فارس و فعالان اقتصادی این استان و همچنین حمایتی که دولت و مجلس از چنین اقداماتی دارند زمینه ساز گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان فارس با این کشور شود.
عزیزی افزود: امیدواریم با دیپلماسی تجاری کارآمد، رفع مشکلات زیرساخت‌های موجود، تقویت ارتباطات بین بانکی، شناخت بیشتر بازارهای مشترک، تاسیس دفاتر نمایندگی و رفع نظام پیچیده اداری و تقویت فراینده‌های تسهیل کننده به سمت اقدامات موثر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: با اقدام خوب اتاق بازرگانی فارس در فراهم کردن شرایط حضور هیات تجاری موریس در شیراز امیدواریم شاهد گسترش روابط تجاری و اقتصادی طرفین باشیم.
او اظهار داشت: البته در مسیر گسترس روابط تجاری مشکلات و موانعی وجود دارد که از جمله می‌توان به فرایندهای اداری پیچیده و بروکراسی اداری و همچنین دیپلماسی ضعیف تجاری اشاره کرد که امیدواریم حضور هیات‎های تجاری مشترک بتواند علاوه بر کمک به شناخت ظرفیت ها، دررفع موانع و مشکلات نیز تاثیرگذار باشد.


نماینده مجلس : اراده دولت و مجلس بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است
فارس به عنوان استان معین کشورهای حوزه اقیانوس هند معرفی شود

کاردار سفارت ایران در کشور موریس هم گفت: با اهتمام ویژه استاندار فارس، این استان می‌تواند به عنوان استان معین برای همکاری با کشورهای حوزه اقیانوس هند معرفی شود.
حسن علی‌ بخشی افزود: امیدواریم نتایج سفر هیات تجاری موریس به استان فارس منجر به عمیق تر شدن پیوند موجود بین این استان و منطقه اقیانوس هند شود و در آینده نزدیک شاهد باشیم که هیات تجاری فارس به عنوان نخستین هیات به آن منطقه سفر کنند.
وی ادامه داد: مقامات تمام کشورهای منطقه اقیانوس هند با توجه به صحبت هایی که با آنها داشته‌ایم نسبت به گسترش این روابط تمایل دارند و دولت و سفارت جمهوری اسلامی نیز با تمام ظرفیت هایی که دارد از این امر استقبال و حمایت خواهند کرد.


نماینده مجلس : اراده دولت و مجلس بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است
آماده گسترش مراودات با کشورهای حوزه اقیانوس هند هستیم
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: ما در اتاق بازرگانی فارس آماده گسترش مراودات با کشورهای حوزه اقیانوس هند هستیم.
جمال رازقی، با اشاره به سفر هیات تجاری و بازرگانی موریس  به استان فارس افزود: امیدواریم بتوانیم روابط تجاری خود را با این کشور به عنوان یک کشور از حوزه اقیانوس هند گسترش داده و استحکام بخشیم.
وی، در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های استان فارس نیز گفت: این استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و پزشکی دارای ظرفیت های بسیاری است که می توان با تکیه بر آنها روابط خود با دیگر کشورها را توسعه دهیم.
او اظهار داشت: فارس با تولید سالانه ۱۴ میلیون تن محصولات کشاورزی نقش مهمی در تامین نیازهای کشور و صادرات این محصولات به دیگر کشورها دارد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه و آثار تاریخی مربوط به دوران زندیه در فارس و شیراز، این استان را می‌توان مهد تمدن ایران زمین دانست.
رازقی افزود: به لحاظ علمی نیز وجود دو دانشگاه بسیار معتبر و قدیمی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این استان را می توان مهد علم و دانش کشور نیز معرفی کرد.
نماینده مجلس : اراده دولت و مجلس بر توسعه روابط اقتصادی با دنیا است
در این نشست تفاهم نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین اتاق بازرگانی فارس و اتاق بازرگانی کشور موریس امضا شد.


کشور جزیره‌ای در جنوب آفریقا و اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده‌است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما