دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ظرفیت تولید ماهیانه واکسن نورا ۳ میلیون دز است


P>دکتر حسن ابوالقاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: خط تولید واکسن نورا قابل افزایش است که این موضوع بستگی به میزان نیاز نظام سلامت کشور به این واکسن دارد.


وی افزود: ما از ابتدای آغاز تحقیق درخصوص واکسن نورا، به سفارش وزارت بهداشت در حوزه تولید نیز فعالیت خود را آغاز کردیم. به محض صدور مجوز اضطراری پنج میلیون دز در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.


ابوالقاسمی، نورا را واکسن خوش نامی توصیف کرد و گفت: محققان و متخصصان بسیاری در این حوزه مشغول فعالیت هستند تا این محصول فناورانه در اسرع وقت در اختیار هموطنان قرار گیرد.



واکسن ایرانی نورا اثربخشی ۹۰ درصدی دارد


رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) واکسن نورا را از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم عنوان کرد و گفت: این واکسن اثربخشی بالایی در حدود 90 درصد دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.


ابوالقاسمی افزود: اثربخشی خوب و نداشتن عارضه واکسن نورا در فازهای ۱ و ۲ از امتیازات این واکسن محسوب می شود. بی خطری واکسن در هر سه مرحله کارآزمایی بالینی به اثبات می رسد و در فاز دوم تست انسانی این واکسن متمرکز بر اثربخشی بوده است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خاطرنشان کرد: اثربخشی واکسن نورا با شیوه های گوناگونی سنجیده می شود، هرچند نتایج هر کدام از آنها با هم قدری متفاوت است اما به اثبات رسیده که این واکسن، اثربخشی بالایی دارد.


واکسن نورا قابلیت خود را به اثبات رساند


ابوالقاسمی با یادآوری اینکه واکسن نورا در مراحل اول و دوم تست انسانی قابلیت خود را به اثبات رسانده است، گفت: امیدواریم با استقبال خوب مردم بتوانیم به سرعت مرحله سوم کارآزمایی بالینی را به پایان برسانیم تا واکسن در دسترس مردم قرار گیرد.


وی افزود: فاز دوم تست انسانی واکسن نورا به اتمام رسیده و گزارش این فاز به وزارت بهداشت ارسال شده است. فاز سوم تست انسانی واکسن نورا نیز آغاز شده است و در این مرحله قرار است ۱۰ هزار داوطلب که دزهای اول و دوم واکسن های برکت، سینوفارم و آسترازنکا را دریافت کرده اند، واکسن نورا را به عنوان دز یادآور تزریق کنند.


ابوالقاسمی، استقبال از مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این مرحله به پایان برسد. وی واکسن نورا را واکسن های پروتئینی نوترکیب اعلام کرد و گفت: این نوع واکسن ها مورد استقبال مردم است و در حال حاضر در دنیا اقبال خوبی از این واکسن ها شده است.


به گزارش ایرنا، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا ۱۲ دی ماه با تزریق واکسن به سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.


نورا یک واکسن نوترکیب است و با تلاش چندین ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌ شده است و قابلیت استفاده برای دز یادآور را دارد. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *