دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

پاسخگویی تا گره گشایی مشکلات با حضور استاندار همدان در مرکز سامد

همدان- ایرنا- «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان روز پنج‌شنبه با حضور در مرکز سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» و ارتباط مستقیم با مردم برای شنیدن مسایل و مشکلات مطرح شده و پاسخگویی به سوالات، دستورات لازم را برای گره گشایی از مشکلات و پیگیری و تحقق مطالبات قانونی شهروندان صادر کرد.


به گزارش ایرنا، استاندار همدان در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر برقراری ارتباط با مردم و پاسخگویی به شهروندان، در مرکز سامد حضور یافت و به طور مستقیم خواسته‌ها و مطالبات مردم را برای پیگیری و رفع مسائل و تامین مطالبات قانونی آن‌ها شنید.


امروز و در جریان حضور علیرضا قاسمی فرزاد در مرکز سامد، ۳۰۰ تماس تلفنی از سوی شهروندان با این مرکز برقرار شد که ۳۰ نفر از آنها در گفت وگویی مستقیم، مسایل و مشکلات خود را با نماینده عالی دولت در استان مطرح کردند.


سامانه ارتباطات مردم و دولت(سامد) به همت دولتمردان و با هدف دریافت، ثبت و رسیدگی به درخواست‌های مردم از طریق مسئولان راه‌اندازی شده که حرکتی موثر و اقدامی مناسب در راستای برقراری ارتباط با شهروندان و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات است.


رویکرد مردمی دولت سیزدهم و اهتمام برای حل مشکلات موجب شده تا به شیوه های مختلف پاسخگو و پیگیری مسایل، مطالبات و مشکلات مردم باشد که فعالیت مرکز سامد برای حضور مدیران برای ارتباط مستقیم با مردم از جمله این روش ها برای خدمت رسانی بهینه دولت به مردم است.


سامانه ارتباطی سامد با شماره تلفن ۱۱۱ از جمله کانال‌های ارتباطی مردم با مسئولان است به طوری که از هر نقطه از کشور که با این شماره تماس گرفته شود به طور خودکار با سایت پاسخگویی سامد استان مربوطه تماس برقرار می‌شود.


سامانه سامد با هدف تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخ‌گویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است.


سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و پل بی‌واسطه ارتباط مردم با مدیران بوده و با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری علاوه بر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.


سامانه ارتباطی ۱۱۱ با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاه‌های اجرایی، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمان‌های مرتبط از چارچوب قانونی، نقش مطالبه‌گری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.


«علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان در حاشیه حضور خود در مرکز سامد گفت: بیشتر مشکلات مردم در تماس و دیدارهای حضوری مربوط به مسائل شغلی، دریافت تسهیلات بانکی و سختگیری در باز پرداخت اقساط بود.


وی اظهار داشت: مشکلات برخی  از تماس گیرندگان نیز در رابطه با صدور مجوزهای مربوط به حوزه های مختلف از جمله کسب و کار و اشتغال پیگیری شد.


به گفته قاسمی فرزاد، درخواست برای تسهیلات بانکی و رفع موانع سرمایه گذاری از مهمترین درخواسته‌های مطرح شده از سوی مردم از طریق مرکز سامد بود.


وی با تاکید بر رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به خواسته ها و مشکلات مردم، تصریح کرد: مدیران اجرایی استان همدان باید با حضور مستمر در سامانه سامد و شنیدن مشکلات مردم، نسبت به پیگیری و حل آنها اقدام کنند.


استاندار همدان ادامه داد: اگر مدیران و متولیان اجرایی در دستگاه‌های مختلف مشکلات مردم را به درستی شناسایی و مورد بررسی قرار دهند، بسیاری از مطالبات مردم رسیدگی و نارسایی ها نیز به موقع رفع خواهد شد.


به گزارش ایرنا، در جریان حضور استاندار همدان در مرکز سامد ۳۰۰ تماس تلفنی با این مرکز برقرار شد که ۳۰ نفر از این تعداد به صورت مستقیم مسایل و مشکلات خود را با استاندار همدان درمیان گذاشتند.


همچنین پنج نفر نیز به صورت حضوری، با استاندار همدان در مرکز سامد دیدار کرده و مسایل و مشکلات خود را بی واسطه مطرح کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *