دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

واگذاری مدیریت مدارس سمپاد به سازمان استعدادهای درخشان پیشنهاد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: پیشنهاد واگذاری مدیریت مدارس سمپاد به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در استان‌ها پیشنهاد مناسبی است. این سازمان باید بتواند بی‌واسطه مدارس سمپاد را مدیریت کند و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سعیدرضا عاملی در جلسه هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) که با موضوع بررسی آئین‌نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی و با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در توصیه‌ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی، همواره نگاه خاصی به آموزش و پرورش و مساله تعلیم و تربیت دارند.


وی افزود: پیشنهاد مدیریت مدارس تیزهوشان تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) مناسب است و باید مصوب و اجرایی شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به گستره نظام تعلیم تربیت، تصریح کرد: عرصه فعالیت آموزش و پرورش بسیار وسیع است نمی‌توان انتظار داشت که وزیر آموزش و پرورش و حوزه ستادی همه بخش‌ها را پوشش دهند؛ بنابراین ضروری است که سازمان‌های وابسته به این نهاد برنامه‌های ارائه شده را دقیقا اجرایی کنند.


عاملی خاطرنشان کرد: این‌که مدارس استعدادهای درخشان مستقیما تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مدیریت شوند، پیشنهاد خوبی است که باید مصوب و اجرایی شود.


وی یادآور شد: تغییرات در یک جامعه ناشی از تفکرات نخبگان است، لذا نگاه جامعه، همواره به نخبگان است و تغییر وضع نامطلوب، انتظاری است که جامعه از این قشر دارد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد: سنین کودکی بهترین زمان برای شناسایی و هدایت استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *