دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

فلسفه سفرهای استانی نمایندگان همکاری با دولت برای عبور از مشکلات

اردبیل – ایرنا – نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهل و یک سفر استانی خود به استان‌های مختلف کشور گفت: فلسفه این سفرها اعلام همکاری با دولت در اجرای طرح‌ها و گذر از مشکلات با استفاده از همکاری و همیاری قوه مقننه است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نیکزاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: در شرایط فعلی که دشمن توان مقابله سخت و نظامی با ایران اسلامی را ندارد، سه روش مقابله با ملت ایران را در پیش گرفته تا نظام اسلامی ایران را به زانو در بیاورد . ترور شخصیت‌ها و مقابله فیزیکی ، مقابله اقتصادی و مقابله فرهنگی با افزایش فعالیت در فضای مجازی سه روش دشمن برای ادامه عداوت خود با ملت و نظام اسلامی ایران است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دشمن بتواند فرهنگ یک کشور را مورد هجمه قرار داده و در این کار موفق شود، در حقیقت به همه اهداف خود در سایر عرصه‌ها دست پیدا خواهد کرد.


نیکزاد خاطر نشان کرد: مجلس در فکر بستن اینترنت و محدود کردن فضای مجازی نبوده و نخواهد بود اما هرگونه فعالیتی در عرصه داخلی و یا بین‌المللی قوانین خاص خود را دارد و کشور ما نیز تابع قوانین داخل خود هست.


فلسفه سفرهای استانی نمایندگان، همکاری با دولت برای عبور از مشکلات است


نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۱۰ سال است که به موضوع مهم اقتصاد و رفع نواقص آن تاکید می‌کند که این امر حاکی از اهمیت موضوع در کشورمان داشته و اینکه ما نتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را در این مدت حل کنیم جای بحث خود را دارد.


وی گفت: مقام معظم رهبری بارها به جهاد تبیین برای رفع نواقص اقتصادی و همچنین خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ملت تاکید کرده است اما متاسفانه در ۶ ماه گذشته و پس از سخنان رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص ،آنچنان که باید ابعاد جهاد تبیین از تریبون‌های مختلف و سخنرانی‌ها  به مردم گفته نشده است.


 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی در مراسم و آیین‌های مختلف برگزار شده در دهه فجر سال گذشته نیز ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید مقام عظمای ولایت از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران امر دیده نشد و امروز انتظار می‌رود جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور به نحو شایسته و احسن به سمع و نظر مردم رسیده شود.


نیکزاد اضافه کرد: ما در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفتیم که سه موضوع مهم داشتن رهبر واقعی ، مردم واقعی و اسلام واقعی و ناب محمدی را بطور همزمان باید تجربه کنیم و تاریخ نشان می‌دهد که هر زمان مردم یک کشور به اسلام واقعی پشت کرده‌اند شاید روزگار کوتاهی در رفاه بودند ولی هرگز شرافت زندگی نداشتند.


وی گفت: خیلی‌ها هم هستند که اسم مسلمانی را به یدک می‌کشند ولی هرگز از مسلمانی و اسلام بویی نبرده‌اند و خیلی‌ها هم هستند که بظاهر رهبرند ولی هرگز رهبر نبوده‌اند و تحت اوامر شیطان بزرگ ادامه حیات می‌کنند.


نیکزاد افزود: امروزه ما هرچه داریم از اسلام ، انقلاب و نظام اسلامی ، شهدا ، رهبریت جامع و مردم همیشه در صحنه داریم و هر اندازه برای مردم کار کنیم باز هم بدهکار مردم هستیم. 


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه هفت نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای سطح عمرانی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی این استان تلاش می‌کنند، گفت: نمایندگان استان در مجلس در حد و اندازه خود نسبت به طرح مشکلات استان در مجلس تلاش کرده و در دستیابی به اهداف توسعه استان موفق هستند.


 وی افزود: سفر امروز به جنوب استان اردبیل و بازدید نزدیک از مشکلات مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر به دعوت نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و پس از بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی دو شهرستان در جلسه شورای اداری خلخال که با حضور معاونان چند وزیر برگزار شد، همه مشکلات بررسی و مصوباتی در این جلسه مورد تایید قرار گرفت که حالت عملیاتی داشته باشد.


فلسفه سفرهای استانی نمایندگان، همکاری با دولت برای عبور از مشکلات است


نیکزاد با تقدیر از معاونان و یا نمایندگان وزاری کشور، نیرو ، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی ، سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ، مدیران اجرایی مرتبط استان اردبیل،فرمانداران و شهرداران خلخال و کوثر که در سفر امروز به جنوب استان اردبیل هیات اعزامی از تهران را همراهی کردند، ادامه داد: هدف ما از آمدن به خلخال دخالت در امور اداری استان و یا نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات استان نیست.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جایگاه مجلس به عنوان یک دستگاه نظارتی برای دستیابی مردم به مطالباتشان به چند طریق صورت می‌گیرد؛ نکته اول تذکر، تحقیق و بررسی مطالبات مردمی از جایگاه نظارتی مجلس و نکته دوم طرح مشکلات با دولتمردان مانند دو برادر است.


 وی یادآورشد: با توجه به اینکه این گونه سفرها و آمدن مسئولان ملی و استانی دولت در بین مردم منطقه مطالباتی را ایجاد می‌کند ، بهتر است در این گونه سفرها قول عملی نشدنی به مردم داده نشود و اگر چنانچه قولی در این سفر و این جلسات به مردم و مسئولان منطقه می‌دهیم به قول خود وفادار بوده و به آن عمل کنیم.



به گزارش ایرنا بازدید از خط انتقال شبکه پایاب سد گیوی، بازدید از سد گیوی، بازدید از جاده میکائیل‌آباد – گیوی، بازدید از جاده ۱۳ کیلومتری هشتجین – سرچم، بازدید از سد شهید پستی هشتجین، بازدید از جاده اسالم – خلخال (احداث تونل الماس)، بازدید از پروژه ملی جاده خلخال – کلور – درام، بازدید از کمربندی خلخال، بازدید از ناحیه صنعتی گزاز (احداث پست ۶۳ کیلو ولت) و بازدید از رودخانه‌های سطح شهر، از جمله برنامه‌های علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مسؤولان کشوری در سفر به شهرستان‌های خلخال و کوثر بود.


همچنین نشست جمع‌بندی این سفر با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شریف خلخال و کوثر، معاونان وزارت راه‌وشهرسازی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی در فرمانداری خلخال برگزار و تصمیماتی برای حل مشکلات پروژه‌های خلخال و کوثر اتخاذ شد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *