دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

دادستان مرکز گلستان اسوه حامی محیط زیست شد

ایسنا/گلستان پیگیری تخصصی دادسرای استان گلستان در بحث حق‌آبه تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل و پیگیری طرح احیای تالاب بین‌المللی گمیشان اقداماتی است که محمود اسپانلو را به عنوان دادستان اسوه حامی محیط زیست معرفی کرد.


عصر امروز، ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست ویدئوکنفرانسی رئیس سازمان‌ محیط زیست کشور و دادستان کل کشور که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، سه دادستان در کل کشور که اقدامات شاخصی برای حمایت و حفاظت از محیط زیست انجام داده بودند به عنوان دادستان محیط زیستی معرفی و از آنان قدردانی شد.


در این‌مراسم از محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان به عنوان یکی از دادستان‌هایی که اقدامات شاخص برای حمایت و حفاظت از محیط زیست را انجام داده بودند قدردانی شد.


از جمله اقدامات شاخصی که با پیگیری و تلاش دادسرای استان درحوزه محیط زیست و تالاب‌ها انجام شده است می‌توان به پیگیری تخصصی حقابه تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل، پیگیری طرح احیای تالاب بین‌المللی گمیشان اشاره کرد.


از دیگر تلاش‌های دادستانی گلستان در حمایت و حفاظت محیط زیست می‌توان به پیگیری صدور اسناد مالکیت پارک ملی گلستان و تالاب‌های استان و پیگیری موثر پیرامون جاده میانگذر پارک ملی گلستان و اجرای تعهدات معوق وزارت راه و شهرسازی، صدور دستورات قضایی مناسب در برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده و برخورد با واحدهای غیرمجاز و آلاینده نیز اشاره کرد.


به گزارش ایسنا ایران با دارا بودن بیش از ۲۵۰ تالاب بزرگ و کوچک و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از اهمیت ویژه ای در آسیای جنوب غربی برخوردار است که سه تالاب آلماگل، آجی گل و آلاگل در استان گلستان به عنوان تالاب‌های مهم جهانی ثبت شده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *