دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

حوزه علمیه باید شتاب دهنده بیانیه گام دوم باشد



کنگره گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث درقم برگزار می‌شود


قم ـ ایرنا ـ دبیر علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: این…


  • ترسیم بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند نگاه علمی و دینی است

    قم-ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نقش مهم حوزه در بیانیه گام دوم را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه باید شتاب دهنده گام دوم انقلاب باشد و برنامه های شتاب‌دهی باید بصورت کامل از متون متقن دینی استخراج شود.


    حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور روز پنجشنبه در کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم، افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مرتبه نخست لازم است هر فردی جایگاه خود را در آن به درستی شناخته و بر مبنای آن ایفای نقش کند.


    مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: انقلابی گری امروز حوزه علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه های مختلف معنا پیدا می کند و اگر حوزه ذره ای از این مسیر منحرف شود هم به خود و هم به انقلاب خسارت خواهد زد.


    بهجت پور اظهار داشت: معنویت و بازکردن افق دید مردم از فراماده به سوی معنویت و تعمیق ارتباط بین انسان با عالم معنا رسالت دائمی و همیشگی حوزه های علمیه است.


    وی با بیان اینکه ترسیم اخلاق ناب اسلامی از رسالت های اصلی حوزه علمیه است، اضافه کرد: همچنین پایه ریزی سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن عدالت اجتماعی، اقتصادی و آموزشی نیز از وظایفی است که بر دوش حوزه های علمیه سنگینی می کند.


    مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به مباحث اخیر در خصوص فضای مجازی و قانون صیانت از این فضا، تاکید کرد: مطرح کردن این مباحث در شرایطی که هنوز فرهنگ و آمادگی عمومی وجود ندارد، مساله بجایی نیست.


    بهجت پور با بیان اینکه روش صحیح مبارزه با ناهنجاری و مشکلات، تقویت روحی جامعه و سرشار کردن فضای عمومی جامعه از معنویت است، ابراز داشت: تمرکز بیانیه گام دوم بر جامعه سازی و استقرار حاکمیت دینی است و آن چیزی که می تواند انسجام جامعه را به هم بریزد دنیا طلبی مومنان است.


    کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» روز پنجشنبه با پیام مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از آثار کنگره، تجلیل از نویسندگان برتر و سخنرانی شخصیت های علمی در حال برگزاری است./



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *