دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع دستی معلولین سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت در سبزوار افتتاح شد.


مرضیه کیانی در گفت‌وگو با ایسنا از افتتاح نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت در سبزوار خبر داد و افزود: نمایشگاه توانمندی صنایع‌دستی و محصولات بومی محلی افراد دارای معلولیت به مناسبت روز جهانی معلولین صبح امروز مورخه ۱۱ آذرماه در مجتمع رویش سبزوار افتتاح شد.


وی اظهار کرد: در این نمایشگاه محصولات بومی محلی و صنایع‌دستی افراد دارای معلولیت از قبیل صنایع چوبی، بافندگی، نقاشی، تابلو فرش، گلیم‌بافی، عروسک‌بافی، ترشیجات و سرویس‌های آشپزخانه محصولات خوداشتغالی، ساخت چاقو و هاون توسط نابینایان، زیورآلات، کار با چوب، پرورش سوسک و پرورش گل در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.


رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به مشارکت برخی مراکز روزانه و شبانه‌روزی توانبخشی در این نمایشگاه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه توانمندی افراد دارای معلولیت، آشنایی با توانمندی‌های گروه‌های مختلف دارای معلولیت اعم از نارسایی هوشی، جسمی، حرکتی، ناشنوایی، نابینایی، اعصاب و روان و سالمندان، ایجاد فرصت برابر و مشارکت اجتماعی بیشتر و پذیرش این افراد، تغییر نگرش عموم به توانایی‌ها و دید مثبت و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس برای کسب استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی به افراد دارای معلولیت است.


کیانی افزود: افراد دارای معلولیت همراهی و درک می‌خواهند آن‌ها ترحم نمی‌خواهند و اکنون دیدگاه حمایتی جای خود را به دیدگاه توانمندسازی داده است.


وی تأکید کرد: معلولان باید از خانه‌ها بیرون بیایند و برابر با سایرین از امکانات برخوردار شوند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *