دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

از بیمه دندان تا زایمان خدمات درمانی را بشناسیم

اگر می‌خواهیم به خدمات درمانی عادلانه دسترسی داشته باشیم، اطلاعات بیشتری لازم داریم، از بیمه‌ها و شرایطشان. هدف بهداشت هر کشوری افزایش کیفیت و کمیت خدمات پزشکی و ایجاد شرایط عادلانه‌ای برای رسیدن به آن است.


هدف خدمات درمانی در هر کشوری بالا رفتن کیفیت خدمات و البته کمیت خدمات است. شبکه‌های خدمات بهداشتی یکپارچه سعی می‌کنند از طریق تقویت سازمان و مدیریت خدمات درمانی، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند. خدمات بهداشتی جامع یعنی از دندانپزشکی تا فیزیوتراپی با کیفیت جهانی. خدمات درمانی عادلانه علاوه بر فناوری‌های بهداشتی، به فکر توانمندسازی مردم در راه توسعه مراقبت از خود است.


چطور به خدمات درمانی دسترسی داشته باشیم؟


علاوه بر شرکت‌های بیمه، طرح تحول سلامت هم با توجه به شعار از بین بردن تبعیض و همگانی شدن درمان، ایده پزشک خانواده را مطرح کرده است. پزشک خانواده خدمات سلامت را بدون تبعیض سنی، جنسی، ویژگی‌های اقتصادی اجتماعی و ریسک بیماری در اختیار افراد قرار می‌دهد و در صورت نیاز بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد. یکی از توان‌های درمانی کشور هم‌اکنون برای ایجاد درمان عادلانه، استفاده از این ظرفیت است.


بیمه‌های درمانی پایه را بشناسیم:


بیمه درمان تامین اجتماعی


 همه کسانی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند می‌توانند از این سازمان درخواست پوشش درمانی کنند. بیمه درمانی تامین اجتماعی دفترچه بیمه تامین اجتماعی برای بیمه‌گزار و دیگر افراد تحت سرپرستی او صادر می‌کند.


 سازمان بیمه خدمات درمانی(سازمان بیمه سلامت ایران)


رفع نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی در حوادث و سوانح به صورت بیمه همگانی برای کارمندان دولت و بیمه شدگان اختیاری. بیمه ایرانیان، سلامت همگانی و روستاییان از زیرمجموعه‌های این بیمه هستند که زیر نظر وزارت بهداشت قرار دارند.


بیمه درمانی نیروهای مسلح


 مسئولیت تأمین خدمات درمانی خانواده بزرگ نیروهای مسلح، شامل کارکنان شاغل، بازنشستگان، وظیفه بگیران و عائله تحت تکفل آنها و مستمری بگیران و کارکنان وظیفه و عائله تحت تکفل ایشان را برعهده دارد.



در این زمینه بخوانید:



بیمه درمان تکمیلی


به طور کلی در بیمه‌های درمان تکمیلی سقف تعهدات شرکت‌های بیمه برای هریک از پوشش‌ها به صورت توافقی بین شرکت بیمه و متقاضی تعیین می‌شود. در وبسایت‌هایی می‌توانید میزان پولی که برای شرکت‌های بیمه می‌پردازید و خدماتی که از آن‌ها دریافت می‌کنید را مقایسه کنید. هر کدام از شرکت‌های بیمه‌کننده هزینه متفاوتی را برای هر یک از موارد زیر دارند. توجه داشته باشید در مورد بسیاری از این خدمات مدت زمانی را برای دریافت بیمه تکمیلی در صف انتظار خواهید بود. خدمات بیمه‌های تکمیلی موارد زیرا را شامل می‌شود:


· هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (Day Care)، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ‌شکن


· هزینه‌های اعمال جراحی مغز و اعصاب (به‌استثنای دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کبد، ریه و پیوند کلیه، مغز استخوان


· هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین


· هزینه‌های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی‌تی‌اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی


· هزینه‌های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم


· هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی شامل شکستگی‌ها، گچ‌گیری، ختنه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی


· هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم برای دو چشم


· هزینه آمبولانس (تعهدات سالانه برای جبران هزینه های آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی که نهایتاً منجر به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان گردد.)



بیمه دندانپزشکی


پوشش دندان‌پزشکی در بیمه‌های درمانی پایه


بیمه‌های درمانی پایه بخشی از خدمات پایه دندانپزشکی را با دریافت تعرفه‌های پایین ارائه می‌دهند. حتی برخی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دندان‌پزشکی را به بیمه‌شدگان خود ارائه‌ می‌دهند. مشکلی که این خدمات برای بیمه‌شدگان دارد، اندک بودن آن مانند کشیدن دندان، جرم‌گیری و پر کردن معمولی است. همچنین این مراکز به علت کمبود بسیار شلوغ هستند و امکان مراجعه به مطب‌های خصوصی وجود ندارد که هزینه‌های درمان دندان را تقبل کنند.


پوشش بیمه تکمیلی برای دندان


در یک حالت فرد بیمه‌شده به مطب مورد نظر خود مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده می‌کند. شرکت‌های بیمه تکمیلی مدارک و اسناد فرد را با مراجعه به شرکت دریافت می‌کنند و هزینه را به فرد می‌پردازند. در یک حالت دیگر نیز شما می‌توانید از شرکت بیمه خود جویا شوید که با چه مراکز دندان‌پزشکی قرارداد دارند. تعهدات هر شرکت بیمه‌کننده‌ای متفاوت است و اگر هزینه شما بیشتر از سقف تعهد شرکت شود، پرداخت مابه تفاوت برعهده شماست.



آلودگی هوا به کروناویروس مطلبی است که در فضای مجازی ترند شده و بسیاری به غلط آن را فهمیده‌اند.


نتایج جدیدترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که داروی رانیتیدین حاوی یک ماده خطرناک و سرطان‌زا است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *