دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عصبانیت بایدن از جایگاهداران سوخت قیمت را هم اکنون کاهش دهید

نیویورک – ایرنا- جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه دولتش با افزایش قیمت بی سابقه بنزین دست و پنجه نرم می‌کند و در برخی ایالتها نیز قیمت بنزین به بالاترین حد خود رسیده است، با بیان اینکه “اکنون زمان جنگ و خطر جهانی است”، از شرکت های اداره کننده جایگاههای سوخت خواست قیمت بنزین هم اکنون را کاهش دهند.


جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی افزود: پیام من به شرکت‌هایی که جایگاه های سوخت را اداره می‌کنند و قیمت بنزین را در جایگاه ها تعیین می کنند ساده است: اکنون زمان  جنگ و خطر جهانی است.


وی تصریح کرد: قیمت را در جایگاه های سوخت کاهش دهید تا هزینه ای را که برای محصول می پردازید منعکس کند. اکنون این کار را انجام دهید.


افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین و تاخیر و لغو پروازها در آمریکا، تعطیلات آخر هفته میلادی جاری را که با تعطیلی چهارم ژوئیه روز استقلال ایالات متحده همراه شده، به کام آمریکایی‌ها تلخ کرده است.


انجمن خودروهای آمریکا اعلام کرده است که انتظار می رود در تعطیلات (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) حدود ۴۸ میلیون نفر وارد جاده های این کشور شوند.


از سوی دیگر، پیش از تعطیلات آخر هفته چهارم ژوئیه، ایالت کالیفرنیا مالیات بر بنزین را افزایش داده است.


افزایش مالیات بر سوخت به این معنی است که مردم کالیفرنیا اکنون ۵۳.۹ سنت مالیات غیر مستقیم به ازای هر گالن(حدود ۳.۸ لیتر) پرداخت خواهند کرد که ۲.۸ سنت در هر گالن نسبت به مالیات غیر مستقیم در سال مالی گذشته بیشتر است.


در چند ماه گذشته، در پی جنگ در اوکراین که بازار جهانی انرژی را تحت فشار قرار داده است، قیمت بنزین در کالیفرنیا و در سراسر آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است.


 در حالی که قیمت بنزین در این کشور در روزهای اخیر کاهش یافته است، داده‌های انجمن خودروهای آمریکا نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر گالن (۳.۸ لیتر) بنزین در سراسر آمریکا در روز جمعه ۴.۸۴ دلار بوده است.


در میان ایالت های آمریکا، کالیفرنیا با ۶.۲۷ دلار در هر گالن بنزین دارای بالاترین قیمت سوخت است و  پس از آن هاوایی و آلاسکا در جایگاه های دوم و سوم از این نظر هستند.


 ایالت لوئیزیانا با ۴.۴۰ دلار در هر گالن ارزان ترین قیمت بنزین در آمریکا را ارائه می دهد.


این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است تا یک تعلیق سه ماهه مالیات بر بنزین را برای کمک به مقابله با افزایش بی‌سابقه قیمت بنزین در این کشور و کاهش هزینه های خانواده های آمریکایی در طول فصل تابستان امسال تصویب کند اما در عین حال اذعان کرده است این اقدام به تنهایی مشکل گرانی بنزین را حل نمی‌کند و به آثار تحریمهای ضد روسی بر این گرانی‌ها اعتراف کرد.


بایدن همچنین از ایالت‌های این کشور خواسته بود تا مالیات های ایالتی بر سوخت را که اغلب بالاتر از نرخ های دولت مرکزی است، به حالت تعلیق درآورند.





آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *