فرهنگ سازی و پاسخ گویی به مطالبات کشاورزان عوامل ترویج فریضه

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت عملکرد دستگاه‌های مرتبط در حوزه زکات، گفت: نقش تبلیغات و فرهنگ‌سازی و پیگیری و پاسخ‌گویی به مطالبات کشاورزان در ترویج فریضه زکات بسیار مهم است و سازمان‌های فرهنگی بویژه صداوسیما نقش محوری در این زمینه دارند.


بهرام سرمست امروز (ششم آبان ماه) در جلسه شورای زکات استان، گفت: نحوه تبلیغ زکات بسیار مهم است و در این زمینه ائمه جمعه و جماعات با تبیین آثار زکات در جامعه می‌توانند نقش مهم و قابل‌ اعتنایی داشته باشند.


وی با اشاره به این که امروزه از تبلیغات مستقیم که مستلزم امرونهی است نتیجه نمی‌گیریم، تأکید کرد: تبلیغات باید ضمنی و هنرمندانه باشد تا در عمل بتواند مؤثر واقع شود.


وی با بیان اینکه استان با داشتن منابع و زمینه‌های زکات دارای جایگاه خوبی بوده است و رتبه قابل‌ قبولی دارد، افزود: با ارشادها و هدایت‌های ائمه جمعه و شورای زکات، کارهای خوبی در مصارف و کاربرد زکات انجام خواهد شد.


استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت دولت از کشاورزان و تسهیل منابع و مصارف این بخش، گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران در استان به دلیل سردسیر بودن و فصل برداشت به تأخیر می‌افتد و این موضوع در پرداخت زکات در بین کشاورزان ما که عموماً متدین هستند، بی‌تأثیر نیست.


سرمست افزود: بیش از دو سوم مطالبات گندمکاران استان پرداخت نشده و نیازمند پیگیری است.


وی با بیان این که کشاورزان سهم مهمی در پرداخت زکات دارند، افزود: سازمان‌های متولی دولتی باید مطالبات بحق کشاورزان را پیگیری کنند.


سرمست اضافه کرد: جنوب استان در تولید انگور، کشمش، خشکبار و صنایع تبدیلی هم مشکلاتی دارند و باید تلاش کنیم محصولات کشاورزان با کمترین واسطه به فروش برسد و تعداد صنایع تبدیلی را در این مناطق افزایش دهیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *