دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع سنجش و پذیرش دانشجو صلاحیت

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان این که مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه سنجش و پذیرش و میزان و نحوه تأثیر معدل اقدام به قانونگذاری کرده است، تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این موضوع مطابق نامه معاون حقوقی رییس جمهور صلاحیت ندارد.


علی امرایی روز دوشنبه در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی ایرنا از نامه نمایندگان مجلس به سران قوا درباره مصوبه اخیر کنکور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ مصوبه داشته است و آنجا در خصوص نحوه سنجش و پذیرش و میزان و نحوه تأثیر معدل اقدام به قانونگذاری کرده است، ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع مطابق نامه معاون حقوقی رییس جمهور فاقد صلاحیت است.


امرایی تاکید کرد: امروز ۲۶۸ نماینده ملت در رسیدگی به خواسته داوطلبان و با تاکید بر استقلال مجلس شورای اسلامی از سایر قوا و تاکید بر وضع قانون در مجلس که در مواد ۵۷ و ۷۱ قانون اساسی آمده است، نامه‌ای خطاب به سران قوا نوشتند و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در تعارض کامل با مصوبه مجلس یاد کردند.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجلس برای اولین بار تعریف سابقه تحصیلی در قانون شورای سنجش و پذیرش را وضع کرده است پس نهاد دیگری نمی‌تواند قانون مجلس را لغو کند و بر همین اساس قانون مجلس حاکم بر سایر قوانین است و تنها نمایندگان ملت می توانند نحوه و میزان تأثیر معدل در کنکور را اصلاح کنند که نامه امروز به سران قوا نشان از پافشاری نمایندگان ملت بر قانون مصوب مجلس دارد.


عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: نمایندگان مجلس در پایان از رییس جمهور خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر قانون سنجش و پذیرش مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۲ همچنان قانون حاکم و جاری در حوزه سنجش و پذیرش لحاظ شود تا چند میلیون داوطلب و دانش‌آموز از ظلم آشکار و رهایی یابند.


امرایی با اشاره به نامه ۲۶۸ نماینده مجلس شورای اسلامی به سران قوا گفت: بیش از ۹۰ درصد نمایندگان مجلس خواهان لغو مصوبه اخیر کنکور هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *