دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

سوریه اظهارات اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال این کشور

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه جمعه شب اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: اظهارات سخیف رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه بازیچه‌ای خصمانه است که این کشور علیه سوریه و تمامیت ارضی آن به راه انداخته است.


در ادامه این بیانیه آمده است: چانه‌زنی‌های رذیلانه‌ای که ترکیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهد، نشان از نداشتن کمترین میزان فهم سیاسی و اخلاقی برای تعامل با بحران سوریه است؛ چرا که این کشور خود همواره بخشی از این بحران بوده و هست و آن را با طرح تجزیه و تقسیم سوریه تداوم بخشیده است؛ طرحی که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب می‌باشد.


وزارت امور خارجه  سوریه اضافه کرده است: ایجاد چنین منطقه‌ای به هیچ وجه به منظور محافظت از مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه نیست بلکه اهداف استعماری و ایجاد یک کانون قابل انفجار را دنبال می‌کند که به اجرای طرح‌های تروریستی علیه مردم سوریه کمک می‌کند.


این بیانیه می‌افزاید: جمهوری عربی سوریه بر مخالفت مطلق خود با چنین دستآویزی تأکید می‌کند و از کشورهای منطقه و جهان که در تأمین مالی چنین طرح‌های جنایتکارانه به ایفای نقش پرداختند، می‌خواهد که فوراً از حمایت ترکیه برای تحقق توهمات شیطانی‌اش دست بردارند.


در پایان بیانیه وزارت امور خارجه تأکید شد: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که برای دستیابی به اهداف کوته فکرانه‌ای که اثرات فاجعه باری بر امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان خواهد داشت، با اردوغان بر سر خاک دیگر کشورها چانه زنی نکنند.


دمشق تاکید کرده است که با این توطئه جدید اما دیرینه با ابزارهای مشروع برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی خود مقابله خواهد کرد.


اردوغان پیش تر در اظهاراتی از ناتو خواسته بود که برای اسکان آوارگان به این کشور در ایجاد منطقه امن در نوار مرزی با سوریه کمک کنند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *