دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

زلنسکی خواستار دریافت سلاح بیشتر از استرالیا شد

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهارات خود در پارلمان استرالیا خواستار دریافت تسلیحات بیشتر از این کشور شد.


به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از “نیوزویک”، زلنسکی گفت: ما به تحریم‌های بیشتر علیه روسیه نیاز داریم. تحریم‌های قدرتمند باید تا زمانی که آن‌ها باج‌گیری اتمی از سایر کشورها را متوقف کند ادامه یابد. 


زلنسکی همچنین مدعی شد، تحریم‌های کنونی علیه اوکراین از سوی روسیه ممکن است سایر کشورها را به انجام حملات در بخش‌های دیگر جهان ترغیب کند. 


وی ادامه داد: وحشتناک‌ترین امر این است که اگر روسیه را اکنون متوقف نکنیم و آن را پاسخگو نسازیم، آنگاه برخی دیگر از کشورهای جهان به دنبال جنگ‌های مشابه علیه همسایگان خود خواهند بود. 


اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد، کمک نظامی ۲۵ میلیون دلاری برای نیروهای مسلح اوکراین در نظر خواهد گرفت. 


استرالیا پیش از این یک کمک ۹۱ میلیون دلار استرالیا و ۶۵ میلیون دلار استرالیا کمک بشردوستانه به اوکراین ارائه کرده بود. 


به گزارش ایرنا، دولت استرالیا در ماه اسفند در راستای واکنش‌ها به تهاجم روسیه به اوکراین مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه ۱۱ بانک و نهاد دولتی و ۲ تاجر روس در این کشور اقیانوسیه را اعمال کرد. 


این کشور تاکنون بیش از ۴۱ فرد تاجر مرتبط با روسیه را تحریم کرده است. 


استرالیا که از آغاز جنگ اوکراین، کمک‌های بشردوستانه خود به این کشور اروپای شرقی را گسیل کرده است، پیشتر تحریم‌هایی علیه ده‌ها نهاد مالی روس اعمال کرده است. همچنین این کشور تا کنون حدود ۴۵۰ نفر از جمله ولادیمیر پوتین و سایر مقام‌های عالی‌رتبه را از سفر به استرالیا منع کرده است. 


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 


پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *