دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روکش زیرکونیا کودکان، زیباترین روکش دندان شیری

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در دوران کودکی پوسیدگی دندان‌های شیری است که دلایل مختلفی هم دارد.‌ در سن ۵ تا ۱۱ سالگی از هر ۵ کودک، ۱ کودک دچار پوسیدگی دندانی می‌شود و باید هرچه سریع‌تر والدین آن پوسیدگی را درمان کنند.‌ کار ترمیم دندان‌های پوسیده بر عهده دندانپزشک کودکان است و دندانپزشک بر اساس تجربه‌ای که دارد و وضعیت دندان کودک درمانی تجویز می‌کند. روکش‌ها برای دندان شیری کودکان مزایای زیادی دارند. ما در مقاله‌ای قصد داریم درباره مزایای یکی از این روکش‌ها به نام روکش زیرکونیا کودکان ‌بپردازیم.

روکش دندان کودک چیست ؟

روکش دندان کودکان پوششی است به شکل دندان که از پیش ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد. این روکش‌ها برای محافظت، شکستگی، ترمیم و پوسیدگی دندان کودک استفاده می‌شود و مثل یک دندان عمل می‌کند. روکش‌های مختلفی وجود دارد ولی ما در این مقاله درباره روکش زیرکونیا کودکان با شما صحبت می‌کنیم.

روکش زیرکونیا یا روکش همرنگ دندان کودکان - دکتر فائزه فتوحی

روکش زیرکونیا دندان شیری کودکان یا روکش همرنگ دندان

به اعتقاد بسیاری از دندانپزشکان زیباترین روکش موجود برای کودکان روکش دندان زیرکونیم یا همرنگ دندان است. روکش زیرکونیا شیری یا همرنگ دندان از یک ماده سخت که شبیه سرامیک است ساخته شده‌ و در آن از فلز استفاده نشده است. این روکش‌ها احتیاج به قالب‌گیری ندارند و از پیش ساخته هستند. روکش‌‌های همرنگ دندان با بدن سازگاری مناسبی دارند و موجب آلرژی در بدن نمی‌شوند. این روکش‌ها برای دندان‌های شیری قدامی (جلویی) کودکان که دچار آسیب و شکستگی شده است، استفاده می‌شود.

روکش‌های زیرکونیا شیری ظاهری زیبا را در دندان‌های کودکان ایجاد می‌کند، چرا که لعابی به رنگ طبیعی و شبیه به رنگ دندان دارد و از این بابت با دندان طبیعی هیچ تفاوتی ندارد. این روکش‌ها دارای سطحی صاف و براق هستند و دربرابر لک از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند. توجه داشته باشید استفاده از روکش‌های زیرکونیا کودکان باید با تشخیص متخصص دندانپزشک کودکان صورت بگیرد. در بعضی مواقع کودکان به دلیل عدم همراهی، ترس از دندانپزشکی و یا داشتن سن کم که موجب می‌شود نتوانند بر روی یونیت دندانپزشکی بشینند، دندانپزشک آرامبخشی را برای انجام اقدامات دندانپزشکی برای کودکان در نظر می‌گیرد.

مزایای روکش زیرکونیا دندان شیری

از ویژگی‌های روکش زیرکونیا دندان شیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دوام و ماندگاری بالایی
  • دارای اندازه‌های مختلف
  • داشتن تناسب دقیق با دندان‌ها
  • مقاوم نسبت به گرما و سرما
  • مقاوم در برابر تجمع پلاک و پوسیدگی دندان کودک
  • مقاومت سایشی بالا در مرور زمان

معایب روکش دندان زیرکونیا کودکان

ابتدا باید بدانید هیچکدام از روکش‌های دندانی بهتر از ساختار خود دندان و تاج دندان نیست.‌ از طرفی روکش‌های زیرکونیا یک فناوری جدید است و نسبت به روکش‌های دیگر از معایب کمتر بهره می‎برد. از این رو می‌توان گفت اگر دندان کودک زیر روکش زیرکونیا، نقصی پیدا کند، تشخیص آن برای دندانپزشک دشوار خواهد بود. البته در نظر داشته باشید ممکن است هزینه روکش زیرکونیم نیز نسبت به دیگر روکش‌ها بالاتر باشد.

روکش‌های زیرکونیا تحت آرامبخشی - دکتر فائزه فتوحی
نمونه کار روکش زیرکونیا تحت آرامبخشی – قبل از انجام
نمونه کار روکش زیرکونیا کودکان - قبل از انجام
نمونه کار روکش زیرکونیا کودکان – بعد از انجام

مراقبت بعد از نصب روکش زیرکونیا شیری

بعد از نصب و چسباندن روکش زیرکونیا کار تمام نمی‌شود و مراقبت بیشتری باید نسبت آن داشته باشید. شاید تا چند روز بعد از چسباندن روکش دندان کودک اذیت شود ولی بعد از مدت از بین می‌رود. کودک باید از خوردن خوراکی‌هایی مثل آدامس و شکلات دوری کند چرا که این خوراکی‌ها ممکن است به روکش‌ها بچسبند و به آن آسیب بزنند. مثل همیشه کودک خود را تشویق کنید مسواک بزند و به این امید نباشید چون دندان‌ها روکش شده‌اند، پس احتیاجی به مسواک زدن نیست. در هر شرایطی بهداشت دهان و دندان را در برنامه کودک خود بگذارید.

هزینه روکش زیرکونیا کودکان

یکی از سوالاتی که والدین بعد از تشخیص متخصص دندانپزشک کودکان در یزد درباره استفاده از روکش دندان برای کودک خود سوال می‌کنند، هزینه روکش زیرکونیا است. تفاوت در کیفیت و جنس باعث تفاوت در قیمت روکش‌های دندانی می‌شود. با این حال والدین بهتر است بدانند، قیمت بالاتر روکش زیرکونیا شیری نسبت به دیگر انواع روکش‌ها به دلیل جنس بهتر، رنگ بهتر و دوام بیشتری است. البته شرایطی چون محل دندان، اندازه دندان و میزان کارهای لازم مثل آرامبخشی برای کودک و دیگر عوامل باعث قیمت روکش زیرکونیا می‌شود.

دکتر فائزه فتوحی متخصص دندان‌پزشکی کودکان و نوجوانان تمام مراحل انجام روکش‌های زیبای زیرکونیا را با بهترین مواد و تجهیزات در کمترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت برای کودک دلبندتان انجام می‌دهند. برای گرفتن مشاوره و یا وقت ویزیت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

نمونه‌کار روکش‌ زیرکونیا کودکان

نمونه کار روکش زیرکونیا دندان شیری ( قبل از انجام ) امین 2 ساله
نمونه کار روکش زیرکونیا دندان شیری کودک ۲ ساله ( قبل از انجام ) امین
نمونه کار روکش زیرکونیا برای کودکان ( بعد از انجام ) - دکتر فائزه فتوحی
نمونه کار روکش زیرکونیا دندان شیری کوک ۲ ساله ( بعد از انجام )

رنگ روکش دندان زیرکونیا چیست؟

روکش دندان زیرکونیا کودکان به رنگ شیری و متناسب با رنگ دندان کودک شماست.

آیا روکش زیرکونیا یک روکش فلزی دندان کودکان است؟

روکش زیرکونیا دندان کودکان از یک ماده سخت که شبیه سرامیک است ساخته شده‌ و در آن از فلز استفاده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *