دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

روسیه ورود ۱۵۴ عضو مجلس انگلیس به این کشور را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش متقابل به تحریم‌ها علیه سناتورهای خود، ورود ۱۵۴ نماینده مجلس انگلیس به این کشور را ممنوع کرده است.


به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، وزارت خارجه روسیه افزود که این تصمیم بر اساس اقدام متقابل در واکنش به اعمال تحریم‌های لندن در ماه مارس علیه تقریباً تمام اعضای مجلس این کشور اتخاذ شده است.


ویلیام هیگ وزیر امور خارجه سابق انگلیس و رهبر حزب محافظه کار از جمله کسانی بود که ورودش به روسیه ممنوع شده است. 


ماه گشته نیز وزارت خارجه روسیه، در اقدامی تلافی جویانه ورود ۲۸۷ نماینده مجلس سفلی انگلیس به این کشور را ممنوع کرده بود.


این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از بزرگترین خطوط هواپیمایی روسیه وضع کرد. 


در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن در تارنمای دولت لندن منتشر شد، آمده است: شرکت دولتی “آیروفلوت” بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه، خطوط هوایی “اورال” و “روسیه ایرلاینز” اکنون نمی‌توانند جایگاه‌های فرود خود را در فرودگاه‌های انگلیس بفروشند و به این ترتیب از ۵۰ میلیون پوند پول نقد محروم می‌شوند.


«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرده است: تا زمانی که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) به حمله وحشیانه خود علیه اوکراین ادامه دهد، ما به هدف قرار دادن اقتصاد روسیه ادامه خواهیم داد. 


وی با بیان اینکه انگلیس قبلا حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه بسته است، افزود: امروز ما اطمینان حاصل می‌کنیم که آن‌ها نمی‌توانند از جایگاه‌های فرود خود در فرودگاه‌های ما درآمد کسب کنند. 


رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 


پوتین سه روز پس از آن، یعنی در پنجم اسفند ۱۴۰۰ نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.


درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *