دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ثبت نام رویداد نما تمدید شد جوانان ایده های خود را تا ۱۵ تیر

مهلت ثبت نام در رویداد نما (نوآوری مشارکت‌های اجتماعی) برای گروه‌های جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.


به گزارش ایسنا، رویداد نوآوری مشارکت اجتماعی یا نوآوری در مشارکت اجتماعی و به اختصار “نما”، فرصتی برای فراخوان ایده‌های جوانان در حوزه خلاق و نوآورانه است.


افراد با حضور در این رویداد می‌توانند مساله اجتماعی مد نظر خود و پاسخی که برای حل این مساله در محیط پیرامونی خود نظیر دانشگاه، محله، شهر و کشور و… دارند را تدوین و در سامانه namaevent.com درج کنند.


ثبت نام شرکت در این رویداد برای جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله در قالب تیم‌های سه تا پنج نفره از ۲۴ اردیبهشت آغاز شده بود و تا ۱۹ خرداد مهلت داشت اما ثبت نام در آن مجددا تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است.


تیم های سه تا پنج نفره متشکل از اعضای ۱۸ تا ۲۵ ساله می‌توانند با مراجعه به پایگاه namaevent.com ضمن ثبت اطلاعات گروه خود ایده و مساله مد نظر را نیز ثبت کنند.


در پایان مهلت ثبت نام ایده‌هایی که به دبیرخانه رویداد رسیده است غربالگری می‌شود و به صورت پهنه محور و منطقه‌ای در پنج نقطه از کشور “بوت کمپ” یا اردو پایانی این رویداد برگزار می‌شود. در هر منطقه ۱۵ گروه از استانهای پیرامون آن منطقه از ایده‌های برتر به این بوت کمپ دعوت می‌شوند.


اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از ایده‌های منتخب رویداد نما حمایت خواهد کرد که برخی از حمایت‌های پیش بینی شده در این خصوص شامل تسهیل در دریافت وام‌ها و تسهیلات کم بهره برای توسعه ایده‌های برتر، جذب سرمایه گذری برای توسعه این ایده‌ها، مشاوره و منتورینگ رایگان برای صاحبان برترین ایده‌ها تا شش ماه پس از برگزاری رویداد، معرفی ایده‌های برتر به شبکه سرمایه‌گذاری و شتابدهنده‌های زیست بوم دانش بنیان کشور و همچنین ایجاد فرصتی برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی از طریق گذرگاه نوآوری است.


تبریز، کرمانشاه، اصفهان، گلستان و سیستان و بلوچستان پنج نقطه تعیین شده برای برگزاری بوت کمپ یاد شده هستند.


منتخبان در قالب ۱۵ گروه یا تیم از استان‌های مجاور این پنج نقطه به این استان‌ها برای شرکت در بوت کمپ دعوت می‌شوند و در قالب یک اردوی آموزشی و توانمندسازی سه روزه ایده‌های برتر مورد ارزیابی و توانمندسازی قرار می‌گیرد و در هر منطقه ایده برتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.


به گزارش ایسنا، جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله که برای حل یک مساله ایده نوآورانه‌ای دارند که می‌تواند جمعی از مردم را برای حل آن مساله به میدان آورد و مشارکت اجتماعی آنها را فراهم کند می‌توانند تا ۱۵ تیرماه در رویداد نما ثبت نام کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *