دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تاکید سلاجقه بر لزوم ادغام محیط زیست و منابع طبیعی در قالب یک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: برای نجات کشور از مشکلات مربوط به منابع طبیعی باید سازمان منابع طبیعی از زیر مجموعه وزارت کشاورزی آزاد و تبدیل به وزارتخانه شود.


به گزارش ایسنا، علی سلاجقه در ششمین جشنواره ملی  روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی با اشاره به لزوم خارج شدن منابع طبیعی از زیر مجموعه وزارت کشاورزی و تبدیل شدن به وزارتخانه اظهار کرد: این اتفاق روزی باید برای کشور رخ دهد. اعتقادم این است که منابع طبیعی ابتدا باید تبدیل به وزارتخانه شود. کما اینکه می‌بینیم آورده‌های این مجموعه مربوط به همان چهار سالی است که این تشکیلات وزارتخانه بود.


وی با بیان اینکه تغییر اقلیم تمام معادلات توسعه‌ای را دگرگون می‌کند بنابراین لازم است برنامه آمایشی کشور اصلاح شود، افزود: وزارت منابع طبیعی حتما باید تشکیل شود و مجموعه منابع  طبیعی و محیط زیست در قالب یک ساختار واحد کنار هم قرار گیرد.


سلاجقه با اشاره به نامه خود به رئیس جمهوری در خصوص ادغام سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و ایجاد یک وزارتخانه و واکنش‌های مثبت و منفی کارشناسان نسبت به این نامه توضیح داد: مخالفان و موافقان همه مطالب را گفتند حتی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به ما تاخت که سلاجقه از راه نیامده این نامه را نوشته و این سخنان را گفته است اما من اعتقاد دارم باید مستند حرف بزنیم. گفتند سلاجقه می‌خواهد منابع طبیعی کشور را به عنوان یکی از معاونت‌های سازمان های محیط زیست ببرد، اما من در نامه نوشتم ادغام ۱۰۰ درصد داشته باشیم و این یعنی یک ساختار نو برای محیط زیست و منابع طبیعی کشور طراحی شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *