دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

انتفاضه جدیدی در اراضی اشغالی شکل گرفته است

تهران – ایرنا – کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی در مناطق حساس اراضی اشغالی صورت گرفت که یک پیام هشدارآمیز از سوی ملت فلسطین برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سازشکار عرب بود، گفت: شرایط در اراضی اشغالی تفاوت کرده و انتفاضه جدیدی شکل گرفته است.


حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، با اشاره به تفاوت روز قدس امسال با سال‌های گذشته، گفت: روز جهانی قدس یکی از ماندگارترین روزهایی است که از نگاه راهبردی امام راحل (ره) نسبت به مسئله فلسطین است. با توجه به این که تا پیروزی انقلاب اسلامی اساساً مسئله فلسطین به حاشیه رانده و به فراموشی سپرده شده بود.


وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به نگاه استراتژیک امام (ره) نسبت به مسائل اسلام، روز جهانی قدس به عنوان روزی است که ملت‌های آزاده جهان در چنین روزی برای پشتیبانی از مبارزات و آرمان ملت فلسطین، دست به تظاهرات می‌زنند و هر ساله یک سری حرکت‌هایی در حوزه جهان اسلام برای پشتیبانی از ملت فلسطین صورت می‌گیرد.


این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: در سال جاری به دلیل شرایط و رخدادهای منطقه و تلاش‌های برخی کشورها و رژیم‌های مرتجع عرب برای سازش با رژیم صهیونیستی، شرایط در اراضی اشغالی کاملاً تفاوت کرده و انتفاضه جدیدی با ساز و کار جدید شکل گرفته است.


وی با اشاره به نشست اخیر وزرای خارجه مغرب، مصر، بحرین و امارات با وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: این نشست در صحرای نقب و در نزدیکی قبر «دیوید بن‌گوریون» اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که جنایات بیشماری علیه ملت فلسطین مرتکب شد، اهانت سنگینی به مردم فلسطین بود؛ چراکه تلاش ۶ وزیر این بود که در نشست نقب، یک ناتوی عبری – عربی علیه محور مقاومت و ایران تشکیل بدهند.


هانی‌زاده در ادامه افزود: همزمان با این نشست، عملیات‌های شهادت‌طلبانه علیه رژیم صهیونیستی در حساس‌ترین مناطق اراضی اشغالی در تل‌آویو و حیفا صورت گرفت که یک پیام هشدارآمیز از سوی ملت فلسطین برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های سازشکار عرب تلقی می‌شد. به دلیل اینکه شکل‌گیری ناتوی عبری – عربی به مفهوم تلاش برای نقض حقوق ملت فلسطین و همچنین نادیده گرفتن تلاش‌ها و مبارزات برای تشکیل یک دولت فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس بود.


کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به همین دلیل به نظر می‌رسد بعد از نشست نقب یک سری تحرکاتی صورت گرفت و الان انتفاضه جدیدی به خاطر برخی از خشونت‌هایی که صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در مسجدالاقصی و قدس شرقی انجام دادند، شکل گرفته است که این انتفاضه هم طولانی خواهد بود و هم برای اینکه رژیم های سازشکار عرب را برای برقراری رابط با رژیم صهیونیستی پشیمان کنند.


وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی قدس، به مدت دو هفته است که به کلیه نیروهای خود دستور آماده‌باش داده است، خاطرنشان کرد: این بالاترین آماده‌باشی است که در طول ۱۰سال گذشته به ارتش رژیم صهیونیستی داده می‌شود. بنابراین روز قدس سال جاری، کاملاً با سال‌های گذشته تفاوت خواهد داشت، زیرا انتفاضه‌ای که آغاز شده با سازو کارهای جدید و عملیات‌های میدانی، ادامه‌دار خواهد بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *