دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اروپا به مسوولیت بین المللی خود در قبال پناهندگان ایران عمل نمی کند

تهران – ایرنا – مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از انفعال اروپا برابر مسوولیت بین‌المللی خود در قبال پناهندگان انتقاد کرد و گفت: ایران بیشترین خدمات را به مهاجران افغانستانی ارائه می‌دهد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، صادق رضادوست در دیدار کاری «کاهیلوتو» سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیش از چهار دهه میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات به پناهندگان اظهار داشت: ایران در ۴۰ سال گذشته ثابت کرده همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، به پناهندگان و مهاجران خارجی خدمات ارزشمندی در حوزه‌هایی چون آموزش، بهداشت، درمان، معیشت، حرفه آموزی و اشتغال ارائه کرده است.


وی افزود: ۹۷ درصد از پناهندگان و مهاجران افغانستانی در کنار مردم ایران زندگی می‌کنند و حدود سه درصد از پناهندگان به دلیل آسیب‌پذیر بودن در مهمان‌شهرها هستند.


رضادوست خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بدون در نظر گرفتن کمک‌های اندک سازمان‌های بین المللی در تمام زمینه‌ها به جامعه پناهندگان و مهاجران افغان خدمات ارائه می‌دهد.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار مسئولیت‌پذیری کشورهای اروپایی و جوامع بین‌المللی چون سازمان ملل متحد و به ویژه فنلاند در تخصیص بیشتر منابع مالی و حمایت‌های همه جانبه از دولت جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مشکلات پناهندگان ساکن در ایران شد.

قدردانی از ایران به عنوان حامی پناهندگان

در این نشست کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند با قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی پناهندگان گفت: بسیار علاقه‌مندیم ‌برای برطرف کردن مشکلات و معضلات پناهندگان با جمهوری اسلامی ایران همکاری های لازم را داشته باشیم.


وی همچنین خواستار حمایت و کمک ایران برای اسکان مجدد پناهندگان در کشور خود شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *