دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ارتش ایران بزرگترین توپخانه غرب آسیا را در اختیار دارد

اصفهان – ایرنا – معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ما بزرگترین توپخانه غرب آسیا با انواع کالیبر را در اختیار دارد و این حقیقتی است که دوست و دشمن نیز به آن مُعترف هستند.


به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث شرفی، روز یکشنبه در آیین معارفه فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش در اصفهان، با اشاره به جایگاه علم و پژوهش در بیانیه گام‌ دوم انقلاب افزود: توانمندی‌های توپخانه ارتش به واسطه توجه به آموزش‌ها و پژوهش‌هاست و امروز در عالی‌ترین وضعیت دفاعی هستیم.


وی با اشاره به پیشرفت‌های پنج سال اخیر نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: برغم اعمال تحریم‌ها، بالگردهای هوانیروز ارتش، در شب و روز امکان پرواز دارند و بُرد موشک‌هایشان ارتقا یافته که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به دقت بالای موشک‌های کشورمان افزود: امروز یگان موشکی ارتش جمهوری اسلامی، یگان “نقطه‌زن” است.


وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی یگان‌ها در آن واحد می‌توانیم پنج تیپ یگانی و هجومی خود را جابه‌جا کنیم، همچنین پنج گروه توپخانه‌ای مُجهز در اختیار داریم که سه گروه از آنها در اصفهان مستقرند و توانمندی‌هایشان لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.
این فرمانده ارشد ارتش خاطرنشان کرد: برغم‌ توطئه‌های دشمن در ۴۰ سال عمر انقلاب، ما اینک به گام دوم انقلاب پای نهاده‌ایم و امروز بیانیه گام‌ دوم بعنوان نقشه تعیین کننده ادامه مسیر ماست.
امیر سرتیپ شرفی اظهار داشت: اساس بیانیه گام‌ دوم مبتنی بر حفظ «امید» در جامعه و بالاترین جهاد، دورکردن ناامیدی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های نظامی است.


وی افزود: هدف نهایی بیانیه گام‌ دوم رهبر معظم انقلاب رسیدن به تمدن نوین اسلامی و آمادگی جامعه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.
معاون نیروی زمینی ارتش افزود: دنیای شرق و غرب گمان نمی‌کردند که طلیعه‌ای به نام انقلاب اسلامی شکل گیرد و معیارهای آنها در اداره جهان را برهم ریزد و دین و دنیا را در کنار هم قرار دهد و در واقع انقلاب ما عصر جدیدی را در دنیا آغاز کرد و امروز نیز بسرعت در پیشرفت است.
وی با بیان اینکه «جوانان» روی سخن رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام‌ دوم هستند، تصریح کرد: لازم است جوانان با حرکت مُستحکم بر مبنای مدیریت جهادی و با اعتقاد با اینکه «ما می‌توانیم»، انقلاب اسلامی را به پیش ببرند.
امیر شرفی، مردم‌سالاری دینی و میدانداری جوانان در مقابله با حوادث و ثبات و امنیت جامعه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دفاع مقدس در برابر جهان کفر، نمود این دستاوردهاست و امروز جوانان کشورمان که نه امام(ره) را درک کرده اند و نه دوران دفاع مقدس را، برای دفاع از حرم سر از پا نمی‌شناسند.
وی خاطرنشان کرد: ثبات و امنیت امروز جامعه اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به برکت تلاش رزمندگان دیروز و امروز محقق شده است زیرا ابرقدرت های شرف و غرب برای گرفتن دین و دنیای ما به صحنه آمده بودند ولی نتوانستند به هدف خود برسند و این پیروزی بواسطه تفکری بود که انقلاب در وجود ما دمید.
معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امیر موسوی فرمانده ارتش بر اساس بیانیه گام‌ دوم انقلاب، چهار ویژگی منتظر مُنجی بودن، عازم و عامل بودن نسبت به وظیفه و صابر بودن در رسیدن به اهداف را لازمه یک فرمانده الگو در ارتش برشمردند. 
امیر شرفی تصریح کرد: امروز بیش از ۲۶۰ رسانه بدنبال تحریف واقعیت‌ها و محو دستاوردهای نظام اسلامی در حال تلاش هستند لذا برای اینکه دوست و دشمن با واقعیات آشنا شوند، باید روشنگری کرد و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب نیز دستور “جهاد تبیین” را بصورت قطعی و فوری صادر کردند.
وی اضافه کرد: ۳۰ طرح لبیک در نیروی زمینی ارتش ابلاغ شده که از این تعداد ۱۱ طرح در جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان نیروست و با اجرای آنها موفقیت‌های بسیاری نصیب ارتش شده است.
 معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به معارفه چندی پیش امیر سیاوش میهن‌دوست بعنوان ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: امیر میهن‌دوست پیش از این فرمانده گروه ۴۴ شهید نادری بود و از امروز سرهنگ توپخانه ستاد مسعود مطاعی بعنوان فرمانده این گروه خواهد بود.
وی افزود: سرهنگ مطاعی که پیش از این جانشین گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش را بر عهده داشته، در همه مشاغل صفی و ستادی، بخوبی فرماندهی کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *