دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

آیین احیای سومین شب قدر در بارگاه منور رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر در آستان ملک پاسبان رضوی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، زائران و مجاوران امام رضا(ع) یکشنبه شب و در آخرین شب قدر در صحن پیامبراعظم(ص) گرد هم آمدند تا با نوای ” الغوث، الغوث خلصنا من النار یا رب و الهی العفو” از چشمه جوشان رحمت الهی بهره‌ای ببرند.


این مراسم با ترتیل خوانی کلام وحی و سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط قاریان قرآن کریم آغاز شد و با قرائت دعای جوشن کبیر و نیایش و روضه‌خوانی ویژه شهادت حضرت علی (ع) ادامه یافت.



آیین احیای سومین شب قدر در بارگاه منور رضوی برگزار شد


استاد حوزه و سخنران مذهبی نیز در این مراسم اظهار کرد: شب قدر قله ماه رمضان و شب بیست و سوم خاص‌ترین شب بین سه شب قدر است.


حجت‌الاسلام  مسعود عالی افزود: شب قدر برتر از یک عمر بندگی بدون معصیت است، هر عمل خیر در شب قدر معدل مداومت آن عمل در یک عمر است و در هیچ زمان دیگری اعمال مانند شب قدر جهشی بالا نمی‌رود.


وی اضافه کرد: درک شب قدر فقط به شب زنده داری نیست، باید عظمت این شب درک شود، شب قدر متعلق به کسانی است که در محیط ولایت معصوم هستند.


حجت‌الاسلام مسعود عالی ادامه داد: اوج روحی ولی خدا و معصوم نیز در شب قدر اتفاق می‌افتد و در این شب تمام ملائکه به عالم پایین می‌آیند و بر روح و قلب پیامبر اکرم (ص) و امام هر زمانی وارد می‌شوند.


این استاد حوزه اضافه کرد: نزول ملائکه در شب قدر در طول تاریح استمرار دارد و در زمان ما نیز بر ولی و حجت خدا حضرت بقیه‌الله نازل می‌شوند، در شب قدر اگر کسی به قرآن و ولی خدا متصل شود شامل رحمت این شب


می‌شود، هیچ فردی از مراسم شب قدر بی‌نصیب نمی‌ماند اما مهم اتصال به قرآن و عترت است.


مراسم آخرین شب قدر سال ۱۴۰۱، با مراسم قرآن به سرگرفتن و توسل به کلام وحی پایان یافت.



آیین احیای سومین شب قدر در بارگاه منور رضوی برگزار شد



قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و مرثیه سرایی شب شهادت امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های دیشب حرم مطهر رضوی بود.


مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) حرم رضوی و مراسم شب بیست و یکم به دلیل هوای بارانی با محوریت رواق امام خمینی (ره) برگزار شده بود.



 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *